Canon
DEMO
Neem contact op
“Cornerstone hielp ons de switch te maken van een heterogene, lokale leermethode naar een educatief systeem dat is afgestemd op alle business units en markten. ”

Toename van interne vacaturevervullingen met 25% en meer betrokkenheid bij medewerkers met hoog potentieel

Canon verrijkt levens en bedrijven op onvoorstelbare nieuwe manieren. De fotografieproducten van Canon zijn breed bekend, maar het bedrijf biedt klanten wereldwijd ook services op het gebied van document- en informatiebeheer, 3D-printen, Mixed Reality-technologieën en oplossingen voor medische beeldvorming.

Canon Europe heeft meer dan 18.000 mensen in dienst verdeeld over 22 regiokantoren. Het bedrijf is echter nog altijd sterk afhankelijk van handmatige processen, wat het zicht op vereisten en trends ten aanzien van talentontwikkeling belemmerde. In het kader van een uitgebreid transformatieproject stelde Canon verschillende programma's op voor het ontwikkelen van vaardigheden. Dit omvatte een update van HR-basispraktijken, zoals performance management en medewerkers- en leiderschapsontwikkeling.

“Onze HR-processen varieerden sterk per regio. We moedigen lokale verantwoordelijkheid voor het binnen de verschillende markten toepassen van HR-praktijken aan, maar slaagden er door het ontbreken van consistentie niet in de bedrijfskritieke talentprioriteiten in de verschillende regio's aan te sturen”, aldus Patrizia Seifert, Talent & Resourcing Director EMEA bij Canon Europe. “Voor het beheer van onze talentagenda maakten we hoofdzakelijk gebruik van Excel en Word.”

Deze lokale processen waren niet alleen inefficiënt, maar ook kostbaar. “We gaven veel geld uit aan een breed scala aan talent- en trainingactiviteiten, maar behaalden niet het investeringsrendement waar we naar streefden”, zegt Seifert. “Onder onze medewerkers met hoog potentieel zagen we bovendien een sterk personeelsverloop, dat werd veroorzaakt door een gebrek aan zichtbaarheid van en toegang tot leermogelijkheden en carrièrekansen.”

"Cornerstone hielp ons de switch te maken van een heterogene, lokale leermethode naar een educatief systeem dat is afgestemd op alle business units en markten."
Gerard Pieterse, Learning & Development Director
Canon Europe

Waarom Cornerstone

Op zoek naar een SaaS-gebaseerde Talent Management-oplossing beoordeelde Canon talloze aanbieders. Een uniforme oplossing moest consistentie waarborgen in leerervaring en performance management voor elke medewerker.

“Een van de aantrekkelijkste waardeproposities was dat Cornerstone integratie mogelijk maakte van ons volledige talentmanagementproces. Het was niet nodig meerdere systemen te kopen om de loopbaan van medewerkers te beheren”, aldus Seifert. “Cornerstone was bovendien flexibel genoeg om zich aan onze behoeften aan te passen en onze medewerkergerichte benadering van talentmanagement te ondersteunen.”

Canon heeft inmiddels Learning, Performance en Succession geïmplementeerd. Seifert en haar team hebben al aantoonbare verbeteringen gezien op het gebied van leren, prestatie en medewerkersbetrokkenheid. Deze resultaten zijn volgens Seifert te danken aan het platform, het Cornerstone Client Services-team en uiteraard de interne veranderprocessen binnen de regio. “Met Cornerstone is het echt een partnerschap. De communicatie met het team is uitstekend. Ze delen voortdurend nieuwe inzichten in betere manieren van werken en best practices. Ze hebben ons vanaf het begin de ruimte gegeven ons het proces toe te eigenen en er deel van uit te maken.”

18K+

Employees

Wereldwijd

Retail

Share this story.

Read the full story.

Sluit u aan bij 38+ miljoen gebruikers van de nummer 1 in talentmanagementoplossing ter wereld

Vraag een gesprek aan